scrum მეთოდოლოგია

Scrum-ი შედგება ხუთი ღირებულებისგან: ვალდებულება, გამბედაობა, ფოკუსირება, გახსნილობა და პატივისცემა. მისი მიზანია განვითარება, წარმოება, ანგარიშვალდებულება და კომპლექსური პროდუქციის თანამშრომლობით პროგრესის შენარჩუნებაა.

Team-ს წესები

  • Product owner: პროდუქტის ექსპერტი, რომელიც წარმოადგენს ბიზნესს და ასევე წარმოადგენს კლიენტის მოთხოვნებს.
  • Development team:  პროფესიონალთა გუნდი რომელიც პროდუქტს აწვდის შესაბამის ხალხს (developers, programmers, designers).
  • Scrum master: ორგანიზებული ლიდერი რომელიც უზრუნველყოფს სქრამი-ს წესების, გაგებას და გათავისებას.

Scrum events

  • Sprint: განმეორებადი დროითი ყუთები, რომელშც მიზნები არის დასრულებილ. დროითი ჩარჩები არ აღემატება ერთ თვეს და განვითარების პროცესის თანმიმდევრულია.
  • Sprint planning: სადაც მთელი გუნდი ერთობლივად ადგენს დასაწყისის ყველა Sprint-ს და სამომავლო Sprint-ებს.
  • Daily Scrum: ყოველდღიური 15 წუთიანი შეხვედრები ერთსა და იმავე დროს, სადაც განიხილება წინა დღის მიღწევები, როგორც იმავე დღის გეგმები.
  • Sprint review: არაფორმარული შეხვედრები სადაც გუნდი წარუდგენს დაინტერსებულ მხარეებს დანამატებს(ცვლილებებს) და განიხილავს მათ უკუკავშირს.
  • Sprint retrospective: შეხვედრა, სადაც გუნდის ის წევრები, რომლებიც პასუხისმგებლები არიან განვლილ Sprint-ებზე და რათა გააუმჯობესონ მომავალი Sprint-ები.

Scrum Artifacts

  • Product backlog: მართვა პროდუქტის ხელმძღვანელის მიერ. ეს არის ის, სადაც ყველა საჭირო და მნიშვნელოვანი მოთხოვნები, ჩამოწერილი პირორიტეტების მიხედვით. რომელიც მოიცავს შემდეგ მახასიათებლებს, ფუნქციებს, მოთხოვნებს, გაუმჯობესებებს და აფიქსირებს ნებისმიერ ავტორიზირებულ ცვლილებეს მომავალში პროდუქტის რეალიზებისთვის.
  • Sprint backlog: ამოცანებისა და მოთხოვნების ჩამონათვალი, რომელიც უნდა შესრულდეს მომდევნო Sprint-ში. ზოგჯერ სქრამ-ს თან ახლავს Task Board-ი, რომელიც გამოიყენება მიმდინარე Sprint-ში, ამოცანების პროგრესის თვალსაჩინოებისთვის და ასევე ნებისმიერი ცვლილების წარმოდგენისთვის, რომელიც ხორციელდება „To Do, Doing and Done” ფორმატში.

Scrum-ი შეესაბამება: ისეთ პროექტებს, რომლის გუნდი შედგება 7 ან ნაკლები ადამიანისგან, რომელთაც სჭირდებათ მოქნილი მიდგომა პროდუქტის ან სერვისის მიწოდებისთვის.